آرتلی | اخبار هنری آخرین اخبار هنری از ایران و جهان را در آرتلی دنبال کنید

آلبوم و فیلم «یادم تو را فراموش» از «مازیار فلاحی» با هم می آیند

آلبوم و فیلم «یادم تو را فراموش» از «مازیار فلاحی» با هم می آیند

خشایار و مازیار فلاحی

موسیقی ایرانیان: هواداران «مازیار فلاحی» منتظرند تا آلبوم تازه این خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ پخش شود، با این وجود انتظار آنها به همین جا محدود نمی شود و منتظرند تا تاریخ اکران فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی هم اعلام شود. این موضوعات بهانه ای شد تا با همراه همیشگی مازیار فلاحی برادرش خشایار که مدیریت برنامه ها و سرپرستی گروه این خواننده را هم بر عهده دارد، گفت و گویی انجام دهیم. گفتگو ای که با این وجود تنها به این موضوعات محدود نشد و به موضوعات دیگری چون دلایل موفقیت یک مدیر برنامه خوب هم پرداختیم. خشایار فلاحی بسیار خوش قول، خوش اخلاق و حرفه ای است و به عرصه موسیقی و محیط کار حرفه ای اشراف کامل دارد.

از چه سالی شما با اسم مدیر برنامه های مازیار فلاحی فعالیت خودتان را شروع کرده اید و اینکه چه فعالیت هایی از آن وقت تا به امروز بر عهده شما بوده است؟
از همان وقتی که مازیار فعالیت های خود را شروع کرد من مدیریت کارهای مازیار را بر عهده داشتم. این فعالیت ها شامل قرارداهای کنسرت تهران، تمامی کنسرت های شهرستان ها و اجراهای زنده در تمامی ایران و به علاوه از طرف دیگر کنسرت های خارج از ایران و کلیه قراردادهایی که مازیار از آن موقع تا به امروز پیرامون آهنگسازی و بازیگری و… در عرصه موسیقی یا سینما داشته است، می شود.

غیر از کنسرت ها و پیمان ها چگونه؟
من تهیه کننده قطعات موسیقی و به علاوه از طرف دیگر مدیر تولید آلبوم های موسیقایی مازیار و به علاوه از طرف دیگر سرپرست گروه موسیقی مازیار هستم.

لطفا پیرامون تعداد قراردادها و کنسرت هایی که تا به امروز برگزارکرده اید توضیحاتی بفرمایید.
بطور متوسط در ۶ سال قبلی اینطور میتونم بگم که سالیانه در تهران٢٠-٢۵ سانس و چیزی تقریبا ۵ یا ۶ برابر این تعداد در هر سال درشهرستانها کنسرت برگزار نموده ایم.

در باب کنسرت های خارج از کشور و فیلم های سینمایی چگونه؟
دوبار در کشور کانادا، یکبار در شهر تورنتو و بار دوم در همان سال درشهرهای تورنتو، ونکور و مونتریال تور کنسرتی در این کشور برگزار کردیم و به علاوه از طرف دیگر در امارات متحده عربی و در شهر دبی و در اروپا و در کشور سوئد در شهر مالمو، انگلستان در شهر های لندن و منچستر، نروژدر شهر اسلو و در کشور آلمان در شهرهای فرانکفورت و کلن و…

پیرامون فیلم های سینمایی هم تا جایی که یادم می آید پیمان سریال قلب یخی یک، دو و سه، فیلم سینمایی اسب سفید پادشاه، فیلم سینمایی یادم تو را فراموش، سریال یلدا، سریال هفت سنگ، فیلم سینمائی پروانگی و … به وسیله من صورت گرفته است.

اینطور که معلوم است شما در تمام کشور و خیلی شهر ها درخارج از ایران اقدام به اجرا کنسرت کرده اید به جز آمریکا. آیا قصد اجرا کنسرتی در آمریکا را در زمانی نه چندان دور دارید؟
بله. از چند تهیه کننده پیشنهادهایی را داریم. در حال بررسی و مذاکره برای انتخاب بهترین شرایط و بهترین تهیه کننده و بدین شکل بهترین لحظه برای اجرا کنسرت در کشور امریکا هستیم.

بعد از ماه صفر برنامه کنسرت های تهران، شهرستان و خارج ازکشور به چه نحو است؟
بعد از انتهای ماه صفر، محدوده زمانی کوتاهی تا انتهای سال می باشد بدلیل آنکه در بهمن ماه روزهای فاطمیه شروع می شود و در دی ماه نیزجشنواره موسیقی فجر برگزار می گردد با این وجود در همین فاصله زمانی برای چند شهر در ایران مانند رشت، اراک و اصفهان و یکی دو شهر در شمال ایران و چند شهر در اروپا برنامه ریزی و مذاکره کرده ام که در باب کنسرت در اروپا در صورتی لحظه ضروری جهت اخذ مجوز های ضروری موجود باشد و در شهرستانها بعد از قطعی شدن به روش رسمی از روش اینجانب گفته خواهد شد.

هم اینک بخوانید:   امین حیایی: بازیگری را به خاطر ندارم که در خوانندگی موفق باشد

در جایی اعلام کرده بودید کلیه قرارداها یا مذاکراتی که بدون اطلاع شما باشد فاقد اعتبار است، مگر بدون نظر شما قراردای نوشته شده یا نوشته می شود؟
عقد قراردادها برای انجام کنسرت مانند عقد پیمان برای هر مورد دیگری است. در بیشتر مواقع افرادی در هر بازاری وجود دارند که واسطه گری می کنند. این مساله در بیشتر مواقع می تواند باعث بروز مشکلاتی علی الخصوص برای تهیه کننده شود. با اینحال حدودا تمام تهیه کنندگان معتبری که در مارکت موسیقی کنسرت برگزار میکند مستقیما با من در رابطه هستند.

این ایام شنیده می شود که تمام وقتتان را برای تولید و انتشار آلبوم قرار داده اید. لطفا پیرامون این مثال و تاریخ انتشار البوم توضیحاتی بفرمایید.
بله دقیقا همین طور است. بدون وقفه، بدون هیچ استراحت و تعطیلی درحال انجام کارهای انتهایی آلبوم هستیم و تمام تلاش ما این است که در اینده خیلی نزدیک البوم را پخش کنیم، با این وجود در عین حال منتظر تاریخ قطعی اکران فیلم یادم تو را فراموش هستیم که میخواهیم همزمان با اکران این فیلم البوم را پخش کنیم. تصور من این است که با استناد به مسائل فوق، البوم یا در انتهای دیماه و در غیر اینصورت در اواسط اردیبهشت ماه پخش خواهد شد.

آهنگسازی ، ترانه ها و بخش بزرگی از تنظیم قطعات انجام شده و حتی چندین عدد از قطعات پروسه میکس و مسترینگ را نیز هم گذرانده اند و به علاوه از طرف دیگر باید اضافه کنم که حدودا بخش عمده ای از مراحل اداری جهت گرفتن مجوزها انجام شده و بخش های دیگر هم در حال پیگیری و انجام است.

لطفا توضیحاتی هم در باب اسم آلبوم و تعداد ترک های آن و همکارانی که با آنها در این آلبوم تلاش نموده أید بدهید.
مازیار هم اینک حدود ۳۰ قطعه برای آلبوم تکمیل کرده که هنوز انتخاب نهایی صورت نگرفته است و ممکن هر تعداد باشد. اکثر کارهای آلبوم شامل ترانه سرایی، تنظیم قطعات و آهنگسازی عمدتا بر عهده خود مازیار بوده و بعد از انتخاب نهایی قطعات آلبوم می توانم پیرامون این مثال اظهار نظر کنم که چه افرادی با ما در این آلبوم هم کاری داشته اند با این وجود حدودا حدود ۹۰ درصد کارهای آلبوم بر عهده خود مازیار است.

این آلبوم با اسم «یادم تو را فراموش» پخش خواهد شد. با اینحال علاقه مندم این را هم بگویم من و مازیار پیوسته دو همراه همیشگی درکنارمان داریم که نمیتوانم در هیج جایی از اسمشان صرف نظر کنم؛ مجتبی و محمد حاتم پور چه در موسیقی و یا خارج از موسیقی در بیشتر مواقع کنار ما هستند.

خشایار فلاحی

خشایار فلاحی

صحبت از “یادم تورا فراموش” شد. لطفا در همین نقطه در باب فیلم “یادم تورا فراموش” با بازی مازیار فلاحی و بدین شکل لحظه اکران آن شرح بفرمایید.
فیلم “یادم تورا فراموش” به کارگردانی دوست ارزشمندم “علی عطشانی” و به تهیه کنندگی ایشان و با بازی مازیار فلاحی و فیلم نامه ای از دوست قدیمی، پیمان عباسی و با بازی خانم ها میترا حجار و ماه چهره خلیلی و بازی حسین یاری ساخته شد.

ضروری است یادآوری کنم یک قطعه برای تیتراژ فیلم و چهار قطعه در متن فیلم با صدای مازیار خوانده می شود. به علاوه از طرف دیگر شاخت موسیقی متن فیلم «یادم تورا فراموش» نیز برعهده مازیار بوده که به روش حرفه ای و ممکن است با اسم اتفاقی نادر از آن بتوانیم اسم ببریم به این دلیل که غیر از بازیگری در فیلم، تولید ملودی ها، ترانه ها و موسیقی متن و بدین شکل هماهنگی وآهنگسازی ترانه های متن فیلم، همگی بر عهده مازیار بوده است.

هم اینک بخوانید:   اولین گفتگوی خواننده دوست داشتنی این روزها «حامد همایون»

اکنون پروانه نمایش فیلم گرفته شده و تنها منتظر هستیم تا اولین تاریخ ممکن را برای اکران فیلم بگیریم که همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردم، این تاریخ، تاریخ انتشار البوم نیز خواهد بود به علاوه از طرف دیگر خیلی زود در یک مراسم رسمی، آیین افتتاحیه فیلم سینمایی “یادم تو رو فراموش” با حضور بازیگران و عوامل فیلم برگزار خواهد شد که لحظه دقیق و مکان این مراسم نیز بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

ببخشید با این وجود من خودم خودش تاریخ های متفاوتی را پیرامون اکران این فیلم شنیده ام. این تفاوت در لحظه اکران فیلم به چه دلیل است و به علاوه از طرف دیگر شنیده ها حاکی از این است که شما درساخت فیلم با تهیه کننده شراکت دارید؛ لطفا پیرامون این مثال نیز شرح بفرمایید.

مشاهده نمائید برای به دست آرودن یک تاریخ درست شما می بایست با روابط عمومی فیلم صحبت می کردید و یا با بنده یا خود مازیار و عوامل عوامل اصلی فیلم رابطه می گرفتید .

اغلب این معلومات حدسیات هایی از روش منابع غیرموثق بوده است .
هم اینک فیلم در مرحله بازبینی است و بعد از اخذ پروانه نمایش می توان تاریخ دقیقی را برای اکران آن در نظر گرفت. با اینحال با شرایطی که اشاره کردم طی صحبت هایی که با علی عطشانی داشته ایم یقینا اکران فیلم ابتدا زمستان خواهد بود. در باب سوْال اخر هم بگویم که بله، همینگونه هست. ممکن است من و مازیار بعنوان اولین نفراتی بودیم که به سری فیلم دعوت شدیم و بدلیل علاقه و اعتقادی که به شخص کارگردان و خود فیلم داریم توصیه اقای عطشانی در باب شراکت در فیلم را پذیرفتیم.

مازیار فلاحی در سالهای واپسین جزو پرکارترین خواننده ها بشمار میرود و طبعا پیمان ها و برنامه ریزی های تعداد بسیارزیادی کنسرت به وسیله شما صورت گرفته و به علاوه از طرف دیگر در باب فیلمهای سینمایی و دیگر فعالیتها که تعدادشان کم هم نیست و … برای من این پرسش پیش می آید که شما با اسم یک مدیر برنامه آیا در عرصه موسیقی یا مدیریت تحصیل کرده اید؟
موسیقی و سینما بخش لاینفک در زندگی من و مازیار از سالهای دورهست؛ من از سال ۶۸ یادگیری موسیقی را شروع کردم، درسال ۱۳۷۴ در رشته مهندسی متالورژی فارغ التحصیل شدم و در سال۱۳۸۶ مدرک معماری داخلی با گرایش چیدمان داخلی اخذ کرده ام.

اصولا یک مدیر برنامه باید اشراف به چه موضوعاتی داشته باشد؟ بدین شکل اینکه مشاهده می کنیم بسیاری از خوانندگان تازه کار بعد از انتشار یک یا دو قطعه نیز برای ادامه کار، مدیر برنامه هایی را همراه دارند. داشتن مدیر برنامه چقدر می تواند موفقیت این خوانندگان را تضمین کند؟
به نظر من یک مدیر برنامه خوب در مارکت موسیقی می بایست حاوی روابط عمومی خوب، تسلط به اصول و فنون مذاکره، آشنایی با قواعد حقوقی جهت عقد قراردادها، آشنایی به زبان انگلیسی، حسابداری و حسابرسی و شم اقتصادی در راستای خدمات رسانی از خواننده باشد.

به طرز یقین ضعف در هر یک از موارد فوق در جایی یا در زمانی مشکلاتی را گریبانگیر خواننده خواهد نمود. بعبارت دیگر ضعف در مدیریت برای هر هنرمندی در هر رشته هنری میتواند باعث نزول کاری وی شود. با اینحال تمامی آیتم هایی که اسم برده شد تنها شرط ضروری برای اداره امور و مدیریت صحیح می باشد با این وجود به طرز قطع کافی نیست.

هم اینک بخوانید:   «مازیار فلاحی» با اجرای آلبوم تازه به دیدار دوستدارانش رفت

با اینحال در باب قسمت دوم پرسش شما، به نظر من توانمند بودن یک مدیر برنامه برای خواننده ای که برنامه ای پیش رو ندارد، هیچ کمکی به خواننده نخواهد کرد چرا که وجود تقاضای زیاد از جانب تهیه کننده ها، برگزار کنندگان، کنسرت گذارها، فیلم سازها، کارگردان ها و… که مطمئنا به دلیل شهرت خواننده یا بازیگر و یا… هست ، برنامه ها را بوجود می آورد و نه مدیر برنامه. به عبارت دیگر اداره ی این برنامه ها نیازمند یک مدیر توانمند می باشد. لذا وقتی برنامه ای در کار نیست یک مدیریت قوی چیزی را برای اداره کردن در دست ندارد.

از روی پرسشگری می پرسم. سود یک مدیر برنامه در این مارکت قابل توجه است؟
به طرز معمول یک درصد استانداردی برای این گزینه نیست و این مسائل توافقی است. با این وجود طبعا هر چقدر تعداد برنامه ها بیشتر و یا به شکلی وسیع تر باشد مطمئنا نسبت مستقیمی بین این گزینه و سطح سود می باشد.

نظر شما پیرامون مارکت حال حاضر موسیقی خصوصا مارکت کنسرتها چیست؟
اگر بخواهم جواب دقیقی به پرسش شما بدهم مطمئنا خیلی طولانی خواهد شد. مارکت موسیقی هم اینک بسیار پیچیده و تامل برانگیز است.

به تاکید می گویم نظر من این است که همه هنرمندان قابل احترام هستند و این احترام نشات گرفته از ذات درونی آنها و نیز منش و شخصیت آنها است. با این وجود چه بخواهیم چه نخواهیم استقبال و اقبال عمومی برای خواننده ها در جامعه دارای اختلاف است.

برای من باورنکردنی است که یک خواننده که توان پر کردن یک سالن ۲۰ هزار نفری را دارد ۱۰ بار پیاپی در سالن ۲ هزار نفری میلاد کنفرانس بین المللی در تهران کنسرت می گذارد و ۲۰ هزار بلیط می فروشد و خواننده دیگری که توان پر کردن یک سالن با ظرفیت ۵۰۰ نفر را ندارد با تهیه کننده ای به اتفاق از نو در همان سالن ۲ هزار نفری به کرات کنسرت می گذارند و نتیجه را هم همگان می دانیم که چگونه و به چه نحو سالن ها پر می شود.

این مسئله به کرات حتی در شهرهای کوچک نیز اتفاق می افتد.

کار حرفه ای در هر مارکتی ادبیات حرفه ای خودش را دارد و من فکر می کنم علی الخصوص در یکی دو سال قبلی مارکت موسیقی مسیر نادرستی را طی کرده است که بالاخره مضرات آن گریبانگیر همه خواننده ها، چه بزرگ و چه کوچک و تمام مخاطبان می شود.

روند حال حاضر مارکت موسیقی نیازمند برنامه ریزی و پردازش درست چه از جانب خواننده ها و مدیر برنامه هایشان و به علاوه از طرف دیگر از جانب تهیه کننده ها و برگزار کنندگان کنسرت ها و مسوولین ذی ربط است.

همزمان با شروع سال ۹۵ حضور مازیار فلاحی در  مطبوعات، تلویزیون و رادیو بسیار کمرنگ شده است. دلیل این مسئله چیست؟
ترجیح ما بر این است که لحظه بیشتری به محیط موسیقی بدهیم و به علاوه از طرف دیگر شما این را در نظر بگیرید که تولید یک آلبوم موسیقی یا قطعات موسیقی، اشعار، ملودی، تنظیم، آهنگ ها و… وقتی که همزمان با اجرا کنسرت ها در شهرهای مختلف می شود و از طرف دیگر سایرفعالیت ها مانند فیلم “یام تورا فراموش” و تولید موسیقی آن بسیار زمانبر و وقت گیر است، برای همین دلیل می شود که لحظه فشرده شود و لذا تصمیم ما هنوز بر این است که بیشتر وقت در محیط موسیقی سپری شود.

در بیشتر مواقع میتوانید در آرتلی تازه ترین گفتگو با خوانندگان پاپ و راک را پیگیری کنید. خواهشمندیم دوستان خود را به جمع ما بیافزایید.

لینک منبع